Snöstorm

Idag är så trist väder...Men Agnes och jag har i alla fall varit ute på en PULS-promenad. Agnes sov så gott i vagnen medans jag fick massa snöblandat regn i ansiktet :-)
Har inte vägt mig idag för jag vill inte veta.... Har fuskat hela förra veckan, med maten... För tränat har jag i alla fall gjort. Ikväll blir det powerbox, då ska Sari följa med mig! Nya mattag efter påsk har jag bestämt!

Nu har vi vänt på babyselen, hon är för nyfiken för att sitta vänd mot mig.

image192


Till Catrin, här är receptet på köttfärsfyllda auberginer:

2-3 st auberginer
400g köttfärs
1 gul lök
500 gr krossade tomater
1 paket mozarella
salt o peppar

1. Dela och gröp ur auberginen och skär köttet i tärningar.
2. Stek tärnad aubergin och lök i smör några minuter. Ta upp grönsaksfräset och stek köttfärsen  tills den blir smulig. Salta och peppra. Rör ner grönsakerna och tomatkrossen.
3. Låt allt koka ihop några minuter. Fyll auberginehalvorna med färsen. Skiva över mozarella och gratinera i ca 15 minuter i ca 200 grader.
4. Servera med babyspenat, paprika och rödlök.

Kommentarer
Postat av: Angelica

det skall jag med testa... verkar ju super gott!

2008-03-17 @ 17:00:14
Postat av: AC och morfar

Chili ska med i receptet också. Det ska vara lite hot. Testa! Det blir bättre!

2008-03-18 @ 22:47:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0